Monday, October 8, 2012

Amarah




Salam..
Haha.. Comelkan budak tu.. Got it from Mr. Google~

Ok.. kalau dengan title ni mesti semua ingat anis tengah marah.
Actually no!

Nak cerita pasal hasutan SYAITON! haha...

Syaitan sendiri dah berjanji dengan Allah.
"akan aku menyesatkan manusia, mengkafirkan manusia, memusyrikkan manusia dan menjadikan manusia penghuni neraka"

Situasi Pertama :
Ada sorg guard kat rumah anis ni, dia jaga shift malam. Memang kalau tenguk muka dia anis akan ^&%*@ la.. hahaha.. Tak tahu kenapa dia tu 'kuang ajaq' sangat. Hari2 dok nampak anis pun nak ckp "apsal takdak tukar sticker lagi cik?" (Oh.. dia ni india..) padahal belum lagi masuk bulan 10. Pastu kalau en Zul nak hantar anis balik, pun kena register. Which is kalau en zul bawak kereta papa, baru bagi signal je dia dah bukak gate. OMG! Nak dijadikan cerita, kelmarin pinjam kereta abg sebab nak bwk wira pi service. Access card kat anis, sticker kat mama. Masa nak 'tet tet' tu... Dia berbunyi "cik sticker mana?" sambil anis tenguk muka dia and gelak. sambil cakap dalam hati Ya Allah, dia ni syaiton ni yang cuba nak menjatuhkan aku! hahaha!!

Situasi Kedua :
Pergi ke 99 speed mart semalam.
aku : "dik, ada tak gula pasir?"
adik tu : "ada kat sana belakang tu kak"
aku : "maaf dik, xde la" (nampak tak berapa punya sopan aku, bukan nak angkat bakul sendiri ni)
adik tu : "ada kak..saya baru letak tadi"
aku : "eh ya allah... Gula halus la dik.. sorry salah..."
adik tu : "tu la kak, kalau dah mata yang tak betul.. jangan nak salahkan org pulak" (sambil merah mukanya)
aku : "oh ye ke? alhamdulillah...."

hahahaha... kalau duluuuuuu.... dah aku perambat budak tu! hahahaha.. skang syukur alhamdulillah.... semua tu syaitonnnn!
Bila cerita kat mama, mama tanya "awat selalu jadi kat adik eh?"
sebab Allah nak uji kot..

Haha!
Doakan la kebaikan saya ye.. amin..
Mudah-mudahan saya mampu menjadi yang lebih baik..
Amin..


Anis.Othman

No comments: