Thursday, June 30, 2011

Berilmu dan Beramal.

Salam..
Hujan di luar menghilangkan rasa bahang panas.
Alhamdulillah...Baru mampu terbaring..
Dari pagi tadi anis dok berfikir, macam mana nak buktikan pada mama anis mampu berjaya tanpa bekerja dengan orang lain..
Maaf, anis memang mengelak bekerja dengan orang bukan islam.. Allah je tau..
Tak salah bukan kalau anis berusaha dari sekarang membina empayar ANIS sendiri.
Insyaallah selagi mama ada anis nak mama tunjuk ajar..
Banyak kali jugak mama bersuara
"mama nak tgk adik pakai cantik2, ada duit"
"mama jangan risau, adik tak duduk diam ma..."

Allah je tau mcm mana otak anis tak boleh stop berfikir! Ya Allah...

Anis ingat lagi masa anis meningkat dewasa, mama penah pesan...
"selagi adik boleh belajar, belajar je apa yang adik mampu"
Pernah mama suruh anis belajar repair kereta, menjahit, memasak, menanam...macam2 la..
Jiwa memberontak jugak dulu.. sampai kan anis cakap ...
"apa mama nie..semua nak suruh adik belajar!"
Percaya atau tak?
Semua benda tu anis nak buat sekarang!!

Dan ada satu lagi yang anis nak kongsi...
Sebelum ni anis dengar ceramah Ustaz Azhar Idrus...
Boleh dikatakan banyak jugak memberi manfaat dan perubahan pada diri anis nie.
dan baru tadi tengok Fan Page Ustaz...
Subhanaallah... Ustaz Azhar nie boleh dikatakan seorang photographer hebat!
tgk nie!









dan lagi di sini...

oh.. nak mencelah jugak!

Aidilfitri Promotion from Cty's Choc.
Oreo Truffles 30pcs in a box = RM25!!!

No comments: