Friday, May 9, 2008

Selamat Hari Ibu, MAMA!

Mama...
Dikau umpama lampu yang menyinari hidup ini
Tanpa lampu itu sudah tentu serong perjalanan ini
Gelap lah hidup seperti kegelapan silam...

Mama....
Kau lahirkan aku ke dunia ini
Kau besarkan aku
Kau asuh diriku sebaiknya

Mama...
Saat diri ini jatuh terduduk tanpa sesiapa
Saat itu hanya dirimu yang memahami diriku
Hanya "mama" yang membantu untuk diriku berdiri

Mama...
Tidak pernah sekali dikau ucap kekesalan membesarkan aku
Tidak pernah sekali aku dicubit
Hanya kasih dan sayang yang engkau berikan, mama

Mama...
Dirimu terlalu istimewa untuk ku
Walaupun tidak pernah aku tunjuk kan
Percaya la mama...Hanya mama, ibu dunia akhirat adik...

Mama...
Maafkan lah diriku kiranya diri ini melukai hatimu...

Selamat Hari Ibu, Mama


* Siti Meriam Salleh *
Mama ku tercinta....

No comments: