Wednesday, May 14, 2008

Keliru + buntu


Assalamualaikum...


Hari ni anis bgn seawal 6pagi...Tapi MasyaAllah...Anis xtau mcm mana nk cite..Tp Allah jew tau betapa beratnye hati nie nk melangkah pi keje...Bkn malas...Cuma suasana tu..Mcm mana nk ckp...Allah jew tau..Kite nk buruk kn sesama umat pn x boleh..Anis nie dh x larat nk dgr mama beleter dh...Yea..mmg xde kesudahan..Ugh...Anis x pnh mcm nie before nie..Anis pn x fhm..xde sape yg dorong anis untuk tak keje..Bile hati tu dh tawar mmg susah...Ya Allah...Bantulah diri ini untuk cari jalan penyelesaian...Percaya la...Kite walaupn dh berjaya mcm mane tp xpnh fikir akan kesusahan org, diri kite mesti jadi mcm org bongkak!..fikir diri kite je bagus..."Kalau kite berjaya mcm mana pn, tp kejayaan yang kite kecapi tu atas kesusahab org lain mmg x berkat.."

Before anis tulis blog nie anis bace blog cik Fad...Btol kata die, disbab blog la sme orgboleh berkenalan rapat...HAHA...dan boleh hilang kn rase kekusutan dlm hati anis nie...ala...Saje jew nk lari dari topic!..Dah tenang sikit rase hati nie..Rase mcm berjuta2 jew yang anis nk tulis...

InsyaAllah kite boleh berkongsi lagi untuk mendapat pengalaman hidup nie...Tolong la bantu anis dgn bg pendapat...Sesungguhnye diri ini amat memerlukan sokongan dan dorongan...Doakan la anis sejahtera selalu dlm hidup..amin...

*Mutiara kata = Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya:
"Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan
bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan"
(Riwayat Bukhari)*

Tuesday, May 13, 2008

iPhone

wuhuu...best nye iphone!..siap leh blogging gne iphone!!!!
saje nk showoff...hahaha...

pix kt pak ali kopitiam

ipod ngan iphone


Sunday, May 11, 2008

TAG AMANAH DARI CIK FAD...

Ngeee....Mane tau nie?

7 fakta tentang saya
1)Ske "sms"..:P
2) Ske "mkn"
3)Ske "tidur"
4) Ske "marah"....hahaha!..Pendusta!!!
5) Ske "menasihati"...LOL
6) Ske "ehem.....ehem..."...ape tu?...
7) Ske sgt fikir mase depan yang belum tentu dikecapi...eceh..ayat!

7 perkara menakutkan saya(kat dunia)
1) Lipas!!!!!...euuuwwww
2) Bile api "kemarahan naik btul2 kt pale"
3) Bile bace article kehancuran "DUNIA"!
5) World War!!!
6) Kegagalan hidup
7) Hilang orang yang diSAYANGI!!!...:(


7 benda yang mesti ada!
1) Eyeliner!...tu penting giler babe!
2) $$$$$$
3) HP sbab nk sms..:)
4) Kunci umah...
5) Kunci office...sbab boss anytime ske hati die jew suruh pi office...hihi..sorry boss!
6) Gambar 99!!!yay~~~
7) $$$$ lagi...hikhik...


7 perkara yang selalu saya sebut
1) Pegi M!!
2) Blah la berambus!
3) huh?!!
4) uh uh..
5) yeeee keeerrr?!
6) cana?
7) sayang i x?...hihihihi...


7 perkara yang amat bernilai
1) mama!!
2) 99!!!
3) Abg!!!
4)Kehidupan......
5) HP!!
6) Kasut!...lorh...penting tu!
7) Cop cop...eyeliner ar!..xde x kuar umah kot..

7 orang bertuah (KENE JAWAB TAG NI BALIK!)
1) Haziqah!
2) Kak ery?...
3)99...ader blog ker?...uh!
4) sape yg suke la...
5) shah rukh khan?,,,hakhakhak..
6) Brad pitt?
7) My dear mama?????

*MUTIARA KATA = " Perjalanan Akan Cerah Dengan Cahaya Keinsafan...."*

Friday, May 9, 2008

Selamat Hari Ibu, MAMA!

Mama...
Dikau umpama lampu yang menyinari hidup ini
Tanpa lampu itu sudah tentu serong perjalanan ini
Gelap lah hidup seperti kegelapan silam...

Mama....
Kau lahirkan aku ke dunia ini
Kau besarkan aku
Kau asuh diriku sebaiknya

Mama...
Saat diri ini jatuh terduduk tanpa sesiapa
Saat itu hanya dirimu yang memahami diriku
Hanya "mama" yang membantu untuk diriku berdiri

Mama...
Tidak pernah sekali dikau ucap kekesalan membesarkan aku
Tidak pernah sekali aku dicubit
Hanya kasih dan sayang yang engkau berikan, mama

Mama...
Dirimu terlalu istimewa untuk ku
Walaupun tidak pernah aku tunjuk kan
Percaya la mama...Hanya mama, ibu dunia akhirat adik...

Mama...
Maafkan lah diriku kiranya diri ini melukai hatimu...

Selamat Hari Ibu, Mama


* Siti Meriam Salleh *
Mama ku tercinta....